Telewizory, komputery i samochody wyzwalają epidemie otyłości i cukrzycy w krajach rozwijających się
11 lutego 2014, 09:02Posiadanie telewizorów, samochodów i komputerów powiązano z podwyższonymi wskaźnikami otyłości i cukrzycy w krajach o niskim i średnim dochodzie.
Wiązanie na tysiące sposobów
11 lutego 2014, 07:49Istnieje ponad 177 tys. (177.141) sposobów wiązania krawata, czyli 1000-krotnie więcej niż dotąd sądzono - twierdzą akademicy, którzy rozpoczęli swoje badania pod wpływem stroju Merowinga z filmu The Matrix Reloaded.
Asymetria półkul usprawnia przetwarzanie bodźców czuciowych
10 lutego 2014, 12:52U ryb z symetrycznymi mózgami występują defekty przetwarzania informacji wzrokowych i zapachowych.
Nie taka lodowcowa tundra szara, jak ją malują
10 lutego 2014, 11:23Ok. 50 tys. lat temu podczas epoki lodowcowej arktyczna tundra wcale nie była tak monotonna (pokryta stepem), jak dotąd sądzono. Rosły w niej kolorowe kwiaty, którymi żywiły się mamuty oraz inni duzi roślinożercy.
Wysokie (pozajelitowe) dawki witaminy C zwiększają chemiowrażliwość raka jajnika
10 lutego 2014, 10:41Iniekcje z witaminy C mogą wzmocnić efekty chemioterapii.
Źródłem nawracających zakażeń chlamydiami może być przewód pokarmowy
10 lutego 2014, 09:12W przypadku wielu osób zakażonych Chlamydia trachomatis nie udaje się w standardowy sposób wyleczyć choroby. Okazuje się, że winę za to może ponosić układ pokarmowy.
Nocne zwiedzanie muzeum robotem
7 lutego 2014, 18:40Tate Britain uruchomi latem tego roku nową usługę After Dark. Umożliwi ona turystom zwiedzanie muzeum po zmroku (i po oficjalnych godzinach otwarcia) za pomocą kontrolowanych za pośrednictwem witryny internetowej robotów.
Pierworodni częściej mają nadwagę
7 lutego 2014, 12:11W porównaniu do drugiego dziecka w rodzinie, pierworodni z większym prawdopodobieństwem mają w późniejszym życiu nadwagę.
Kości z grobu Karola I Wielkiego należą do Karola I Wielkiego
7 lutego 2014, 11:38Kości ze złotej trumny z katedry w Akwizgranie rzeczywiście prawdopodobnie należą do Karola I Wielkiego.
By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć
7 lutego 2014, 10:06Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.